Everything is about passion and about life. Creativity comes after that. Lets make Allah first, Then Rasullullah, after That Families, last but not least friends and others

SHARING YOUR BLOG HERE

Tuesday, May 31, 2011

IN OCCUPATION

  Dalam kerjaya " if you have an oppurtunity to share with others, please share with them with clearly" bukan nak menyombong atau riak untuk bagitau kita kerja ape. Tapi supaya orang tau kita ni professionalism di bidang ape jadi mudah untuk orang merujuk pada kita bila memerlukan khidmat bantuan di bidang yang kita pakar. Misalnya seorang dokter yang malu2 alah tak bagi tau jiran2 yang dia sebenarnya kerjanya adalah dokter, sampai satu masa salah seorang jiran sakit, sume orang gegas2 carikan bantuan, padahal dokter tu ade kat situ jugak, tapi teragak2 sbb sume org tak tahu dia dokter. Tapi kalau dia betul2 profesional, dia akan cakap "ketepi biar saya bantu, saya dokter" baru betul.


Pengalaman Bukan sekadar teori tapi ia adalah cara mendapat ilmu secara hands on yang akan kekal sampai bila-bila diingatan. Sekiranya diberikan tugasan, apa salahnya dilebih2kan sedikit tugasan itu, janagn berkira sangat. kerana hasilnya kita juga yang dapat. Kita penat tapi hasil berbaloi. Bukan sekadar dapat pujian tapi hati kita juga puas, kan? 


Seperti menutup aurat. Jika kita berkira-kira menutup aurat, ngam2 je pakaian pada aurat tersebut. Misalnya kaum lelaki auratnya pusat ke lutut, tapi nak ke kita gi kerja pakai baju yang tutup pusat hingga lutu aje? mestilah kita lebihkan pakai dari leher hingga ke buku lali. Barulah nampak elok dan sedap pandang dek mata. Begitu juga kerja..Jika kita lebih2kan effort kita, hasilnya amat memuaskan.


So kat sini nuanisa juga nak bagi tau, "Gunakanlah kepakaran aku" sekiranya ade bidang yang korang perlukan pertolongan tu berkaitan dengan bidang kitaorang. 

Nua : Seorang Financial Consultant, Prudential, atau wealth Planner. 
Service Provided: Macam2 termasuklah Insurans, Investment, Protection, Madical Crad, Retirement plan, education plan, savings, Unit trust dan etc.
Nisa: Seorang Arkitek yang boleh design pelbagai benda ,selain dari design bangunan tut=rut design product, graphic, card, t-shirt, album dan macam2 ada.

Disamping itu kami juga ada memberikan khidmat nasihat dan menjual produk2 kesihatan seperti Rokok Resdung, Transfer Factor dan Bio-Aura. Kami juga broker untuk Properties seperti lot tanah dan rumah.


So kami dah bg tau siapa kami, anda juga kene bagi tau siapa anda, jadi kita boleh tau kepakaran masing2 untuk dirujuk. Rasullullah sendiri mempunyai sifat menyampaikan bukannya menyembunyikan. Dan sesungguhnya kepandaian dan kepakaran kita itu bukan untuk kita seorang tapi dikurniakan oleh Allah untuk membantu orang lain terutamanya sesama sedara seagama.

No comments: