Everything is about passion and about life. Creativity comes after that. Lets make Allah first, Then Rasullullah, after That Families, last but not least friends and others

SHARING YOUR BLOG HERE

Tuesday, May 31, 2011

MAKE OVER A WALL

Macam mana nak make over dinding yang kosong dan suram di rumah atau di pejabat kita? Very da simple...just tengok macam mana saya lakukan di ofis saya. Apa yang penting nak seribu daya, walaupun budget rendah tapi masih tetap cantik daripada dinding yang kosong. 


Okey, ape yang perlu buat, berikan titik tumpu di tengah misalnya, dan kemudian tambahkan dengan aksesori lain disekeliling dengan picture frame. Tak kisahlah picture frame mahal atau murah, bila di compose, ianya boleh jadi sangat menarik. Gambar dalam frame tu boleh aje gunakan gambar yang di print dengan printer sendiri (sebab nak tunggu print kat kedai, berjanggut la, asyik tak ade masa jer)


Tadaa...Ok tak? Ok jugak kan...so dinding ni automatik dah jadi gallery. Boleh di amalkan di rumah juga, misalnya ade dinding kosong antar ruang tamu nak ke dapur ke atau dinding kosong pada laluan nak ke bilik atau maybe dinding di luar rumah. Kalau di ofis, amalkan di dinding kosong di ofis yang orang tak pernah terpikir nak decorate. Berilah nafas baru pada dinding anda

Sape kata kat rumah sewa tak boleh buat? sebab bukan rumah sendiri? tak payah hias? tak betul...Tengok, nuanisa berjaya jugak hias rumah sewa orang...walaupun no kos, tapi after rearrange semula susunan, ade la sikit ambiance and mood kediaman berbanding rase rumah sewa...tak semestinya start nak susun barang cantik2 bila dah ada umah sendiri kan...kat opis pon leh buat mcm ni. 



No comments: